قطری پذیری ماتریس ها رویحلقه های حلقه های تظریف پذیر

پایان نامه
چکیده

در این رساله تعمیمی از حلقه های تبادلی یعنی حلقه های تظریف پذیر را معرفی میکنیم و قطری پذیری ماتریس ها رروی حلقه های تظریف پذیر را بررسی کنیم. همچنین حلقه های بطور پایدار شمارا را معرفی کرده و قطزی پذیری ماتریس ها را روی آنها بررسی میکنیم.

منابع مشابه

قطری سازی ماتریس ها روی حلقه های منظم

در این پایان نامه به بررسی قطری پذیری حلقه ماتریس ها روی حلقه های منظم (فون نیومن) می پردازیم. در واقع نشان می دهیم که خاصیت قطری پذیری معادل خاصیت حذفی برای مدول های تصویری متناهیا تولید شده است که روی همه ی حلقه های منظم برقرار است. این نتایج در حالت کلی تر یعنی برای حلقه ها و مدول ها روی حلقه های تبادلی نیز برقرار است که در این مورد توجهمان را به ماتریس های منظم معطوف می کنیم.

15 صفحه اول

بعضی نتایج جدید در نظریه حلقه های تعویض پذیر

در این مقاله چند نتیجه درباره ساختار حلقه های تعویض پذیر را مرور خواهیم کرد. به طور عمده بر حلقه پوچتوان، حلقه های رادیکال جیکوبسن و حلقه های با بعد گلفاند - کریلف تاکید خواهیم کرد.

متن کامل

روشی برای محاسبه دترمینان ماتریس سه قطری

در این نوشته ابتدا روشی بازگشتی و سپس دو الگوریتم را برای پیدا کردن دترمینان حالت خاصی از ماتریس سه قطری ‎n*n توضیح داده ایم‏‏، به گونه ای که توسط آنها بتوان بدون محاسبه دترمینان به شیوه معمول آن را به دست آورد و در مواردی، محاسبات دترمینان بسی ساده تر صورت گیرد. در روش اول به کمک دترمینان ماتریسهای سه قطری از اندازه کوچکتر، از نوع همان ماتریس به صورتی بازگشتی محاسبه دترمینان انجام می شود. در ا...

متن کامل

قطری سازی قابی ماتریس ها

دراین پایان نامه هدف مطالعه قطری سازی قابی است. به این منظور ابتدا طرح های قطری سازی شامل، قطری سازی یکانی،تجزیه مقدار تکین راتوصیف وقضایایی برای شناخت بهتر آنها بیان می شود. درادامه قاب وقطری سازی قابی برای ماتریس ها با بعد متناهی وبعضی خواص پایه ارائه خواهد شد. سپس وجود یک قاب کلی ودوگان آن با n2 عنصر برای قطری سازی قابی هر ماتریس در mn(c) اثبات می شود. ودر پایان نشان داده خواهد شد که می تو...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه سمنان - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023